Känguruchicks





Gott nytt ar da!

06:55 ▲ 06 januari 2014
Frida skrev ju om sitt nyar sa kanske ska jag skriva om mitt (utan svenska bokstaver, blir kul).
 
Det var jag, Adam, Kalle och Liv som hangde kvar i city. Grabbarna hade bestamt att de skulle laga middag, och Liv var pa jobbet, sa hemmafrun Emma startade dagen med att stada lagenheten lite latt. Ni dar hemma borde bli imponerade av mig, har pa riktigt blivit en hemmafru.
Sen begav sig jag och boysen ut pa fard till mataffaren for att handla det sista som behovdes. Det slutade med att vi var sa fullastade sa vi tog en taxi hem. Antagligen den mest varda taxiresa jag akt.
Sen satte de igang och jag tog tag i och gora v mig, som man sager i Skane (de har ett helt eget sprak dar nere...)
Sen satt vi alla fyra och at oss igenom varan treratters (som kanske ska kallas tvaratters for vi orkade aldrig efterratten...)
Efter det letade vi ratt pa en taxi och akte ut till St Kilda for att hamta upp tre av vara grannar. Sen begav vi oss alla sju till ett partey som en snubbe som haller i open-mic-kvallarna pa en bar dar Kalle brukar spela. Pa festen fanns det bade DJ och rokmaskin sa det var riktigt fett!
Klockade in det nya aret med kompisarna vid min sida, sa det vart ett lyckat nyar! Basta delen var vall att man kunde ga barbent och utan vinterpalsen. Och att vi kunde ta oss hela vagen hem via tram (sparvagn for er icke internationella)! Alskade Melbourne, det gjorde du bra.
 
Sen nar jag vaknade upp dagen efter fick jag spendera hela den ensam, for alla var och jobbade. ALLTSA den rastlosheten. Har gatt fran att alska och vara ensam hemma till att verkligen hata det.
Det slutade i varje fall med att jag stadade hela lagenheten, och nastan hoppade pa mina roomies nar de kom hem.
 
Sa det var mitt nyar. Dock ingen rast eller ro. Varan onsdags-tradition har ju blivit att ga till ovannamnda bar och kolla nar Kalle spelar gura, och denna gang var inget undantag. Dock var det bara Liv och jag som hangde pa. Men vi hade det ju trevligt anda.
Liv gick hem efter att Kalle spelat. Men jag och Kalle hangde kvar lite, och tankte ga hem strax efter. Men det slutade med att vi var kvar till stangningsdags... Alltsa alla som spelar dar ar sa jakla duktiga, och i onsdags var de tusan bast av alla ganger. Sa det vart ett riktigt bra avslut pa en lang dag!
 
Och resten av veckan har spenderats med lite allt mojligt. Bland annat att Liv och jag igar spenderade over tva timmar pa Big W och bara sprang runt som barn i en godisaffar, och sen bowlade vi med grannarna pa kvallen. Det gick jattedaligt men det behover vi inte diskutera.............
 
Och sen tog jag som vanligt inga bilder. Borde ha som nyarslofte och forbattra mig...

Kommentarer
Pappa Hall

Va gött ni verkar ha d. Är allt liiiite avundsjuk. ;-)
Vad är Big W?????????

Pok

Svar: Det är en affär där de har typ allt från kläder till elektronik. Kraaaaam
Emma

18:52 ▲ 06 januari 2014
farmor

Vilket lyxliv Emma! Men så kul o annorlunda. Ha det lika bra ifortsättningen"lilla satunge"Saknar dej Kram i massor

Svar: Saknar dig med! Kram
Emma

19:01 ▲ 06 januari 2014
kajsa timm gustafsson

kul att höra om ditt nyår, puss lilla vännen.<3

15:17 ▲ 08 januari 2014

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:



Trackback