Känguruchicks





Great ocean road

10:11 ▲ 30 mars 2014
Åh kära familj (eller rättare sagt mormor och pappa) tack ska ni ha för att ni gjorde det möjligt för mig och hänka denna roadtrip. För bra har det varit.
 
Började i tisdags med att jag och grabbarna åkte in till stan och skulle hämta bilen. Det första vi får höra är att det inte är möjligt för oss att hyra en bil eftersom att de flesta företag kräver att man är över 25 om man vill ha en bil som är större än fyra säten. Så med hjärtana nere i marken sprang vi runt till alla olika företag och på den allra sista säger den lilla kinesen i kassan att de har en ledig och att den är vår. Så snacka om att vi var peppade när vi begav oss hemåt i den.
Sen packades, handlades och fixades det tills vi äntligen var iväg med resten av gänget!
Känslan att slå på Oskar Linnros Genom Eld när man ser stan bakom sig och har dessa dagar framför sig var obeskrivlig. Alla var rätt lyriska.
Efter lite körande med några småstopp kommer vi fram till en mysig liten stad som hette Lorne. Letade sovplats och slutade upp med att vi hittade en lite avsides precis vid vattnet. Stod och beundrade den SJUKA stjärnhimmelen ett tag innan vi slog upp tältet. Men alltså HIMMELEN. Har aldrig skådat något så fint och så mycket stjärnor.
 
 
Dag nummer två började med att vi försov oss. Ledsna var vi dock inte eftersom vi dukade upp världens fetaste frukost med pannkakor, nutella och jordgubbar. Efter att ha smällt i oss det var vi once again ute på vägen.
Stannade där stannade skulles och på några små spontana ställen. Hur underbart är det inte med roadtrip? Friheten att inte behöva stressa, stanna och titta på vad man vill, skratta/sjunga/prata på vägens gång. Skala 1-10 skulle jag definitivt säga att det är en galet stark tia
 
 
Dagens två bästa stopp var antagligen där man kunde mata massa papegojor (och där vi även såg våra första koalor) och det andra måste varit vid de 12 apostlarna. Så himla fint och mäktigt. Vi stod där och bah "ÄR detta på riktigt??".
 
 
Planen för dagen var egentligen att vi skulle ta oss ända till en nationalpark, men i och med att vi tagit lite för lång tid på oss under dagen hamnade vi istället i nån mysig liten stad. Stannade vid stranden och drog ett bad innan det var dags för lite käk. Sedan letade vi ny sovplats och hamnade precis bredvid campingen på en liten gräsplätt (gangsters). Spelade lite ölkubb, burk och betedde oss i allmänhet bah som barn.
 
 
Somnade gott i tältet men vaknade upp till ett vått, grått, disigt väder. Sparkade igång dagen på en gång och drog iväg till Grampians national park. Såg kängurur, världens finaste utsikt och vilken förödelse all skogsbrand gjort. Träden har dock anpassat sig så himla bra för det liksom växte löv på barken. Naturens under!
 
 
SÅ lyckad roadtrip. Äntligen förstod man att vi verkligen befinner oss i Australien och hur jäkla vackert det är här. Var dock så himla underbart skönt att komma hem till Melbourne igen igår kväll.
 
Summa summarum: alla som har chansen borde banne mig åka till detta land. Är så himla käääär.
 
Sen har jag även lite nyheter och delge mig av!
Frida och jag var ju så himla dumma så vi bokade både hit- och hemresa samtidigt. Hemresan var planerad och bli om 1,5 vecka, vilket alltså inte riktigt längre är planen. Vart ju kvar i Melbourne lite för länge. Så har i ungefär en månad grubblat på när och varifrån jag ska åka hem, och så bestämdes äntligen Fiji-planen och jag har nu alltså kunnat boka en hemresa.
Så 10 juni ses vi igen Sverige!!!!!!! Skriv in det i era almanackor! Börja peppa!
Känns så himla sjukt och veta när jag kommer gå på svensk mark igen. När jag kommer få träffa alla. När jag kommer sluta leva livet i vänstertrafik. När jag kommer lämna denna underbara tid.
Är taggad, nervös, ångestfylld och glad på en och samma gång. Men som tur är är det ju lite mer än två månader kvar så ska väll hinna uträtta lite saker innan dess och få ännu fler historier att berätta.

Kommentarer
farmor

Älskade unge vad du får uppleva!!!!Måste vara underbart. Lika underbart som att få se dej igen. Kramar i massor

17:36 ▲ 30 mars 2014
Pappa Hall

Ser ju helt underbart ut!!
Gött att du snart kommer hem
Pok

18:06 ▲ 30 mars 2014
kajsa timm gustafsson

helt underbara bilder, detta kan du suga på länge.pussar och kramar din mormor.

08:32 ▲ 31 mars 2014
kajsa timm gustafsson

helt underbara bilder, detta kan du suga på länge.pussar och kramar din mormor.

08:32 ▲ 31 mars 2014
Ellinor

Ser helt underbart ut, och så himla fina bilder du tar människa! Miss u!

Svar: Det var det puuuuss saknar dig!!!
Emma

11:41 ▲ 31 mars 2014
Mamma Malin

Ah! Vill ha hem dej nu mitt rödhåriga monstertroll! Saknar dej😍😘

Svar: Blond nu om jag får be! (Solen har gjort sitt) men snart så!!
Emma

16:49 ▲ 31 mars 2014
eva

Hej! Tycker du har tagit jättefina bilder,men hur högt var det där ni dinglade med benen?Tag vara på tiden som är kvar och njut.

Svar: Ja det var väldigt högt så jag klev inte ut hahaha
Emma

19:03 ▲ 31 mars 2014
kajsa timm gustafsson

har tittat sakta på bilderna och verkligen njutit av dom jag undrar som eva; hur långt var det ner till marken när ni satt på klipperna? Lilla hemska unge tänk vilket äventyr du är ute på, älskar dig. puss din mormor

Svar: Husen var små prickar så högt var det absolut! Så jag stod stadigt kvar bakom stängslet
Emma

19:08 ▲ 31 mars 2014

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:



Trackback