Känguruchicks





10 mars

00:45 ▲ 10 mars 2014
Idag var tanken, efter några dagar med bara chillande, att jag skulle ta tag i mitt liv och exempelvis starta mitt farmletande på riktigt. Meeeen otur för mig så är det public holiday idag, så alla ställen med internet är stängda. Så tusan, jag får spendera även denna dag på stranden.
Och kanske är det rätt, för det känns att hösten är på G så vi måste verkligen ta vara på de sista sommardagarna. Känns galet att det blir höst här, var inget man väntade sig direkt.
Att ta vara på dagarna är något vi alla verkligen försöker göra nu. Bockar av allt vi inte hunnit se än. Så i torsdags drog jag, grabbarna, Emelie och Felicia till St Kilda en kvart efter solnedgången (att vi alltid ska misslyckas) och kollade på pingvinerna som kryper upp där om kvällarna. Så himla små och söta!! Sen svängde vi även förbi nattmarknaden de har precis vid Luna Park (tivoliparken). Bockade av två saker på listan, sen åkte vi till Elinas och Simons jobb då tanken var att de hade gratis öl och cider, men sen vart det inte så, så det slutade med att vi trötta åkte hem och sov.


Skitdålig bild på en pingvin.

En annan sak jag fått avbockad på min lista är Brighton beach. Firade femmånadersjubileumet med att åka dit igår när alla andra jobbade eller sov. Var så himla fint, men döööötråkigt. Försökte underhålla mig själv med att läsa, bada, glo på alla, men det hela slutade bara med att jag bränt mig.



Och jusste, som jag kanske tidigare berättat om pågår det ett litet krig här hemma. Den senaste händelsen var när grabbarna packade ihop mina saker och ställde ut i trappuppgången. Så häromdan när jag var ensam hemma gick jag bananas i boysens rum. Tejpade Adams säng, hällde mynt i Kalles, staplade stolar och annan skit i båda sängarna, ställde muggar med vatten på golvet och sist men inte minst - öste toapapper över hela alltet. Adam dog när han kom hem och pratade inte med mig på en kvart. Nu väntas tydligen en hemsk hämnd. Så ja, jag är rädd och funderar på att flytta ut... Men de kommer ALDRIG vinna detta.


Over and out från prankkungen.

Kommentarer
farmor

Tycker jag känner igen det där med upp o ned vända stolar (o öppnade skåp) Ha det bra vännen Kram

09:12 ▲ 10 mars 2014
Mamma Malin

Haha! Vet du inte att man alltid får dubbelt tillbaka😂😁😎

22:09 ▲ 10 mars 2014
Mamma Malin

Haha! Vet du inte att man alltid får dubbelt tillbaka😂😁😎

22:09 ▲ 10 mars 2014
kajsa timm gustafsson

jaa u lillagumman Akta dig hämden blir nog ljuv för grabbarna. är hemma har solen kommit varje dag, så på em sitter jag i vart nästan färdiga uterum och det är helt ljuvligt.Förkylningarna äe envistna så jag är hemma denna vcka, jag snorar och nyser.pussat på dig och ha det bra, och ta nu tag i ditt farmjobb jag tror att det blir ett lyft för dig. kram

Svar: Haha ja jag är då lite nervös för vad som komma skall...
Usch det låter inte alls trevligt! Här har solen skinit i några dagar så än är hösten inte riktigt på G! Arrå det gör jag. Kram saknar dig
Emma

09:17 ▲ 13 mars 2014
eva

Hämden blir ljuv tror jag killarna tänker.

Svar: Ja det tror jag nog också hahahaha
Emma

16:29 ▲ 14 mars 2014
kajsa timm gustafsson

hur har det gått? Har du fått hjälpa till med upp städningen?.Tack för dom fina bilderna. kram din mormor.

Svar: Än har det inte kommit nån hämnd och städningen fick de sköta själva!
Emma

10:16 ▲ 15 mars 2014

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:



Trackback